COMMUNICATIE
-
Kort en bondig duiden wat er aan de hand is. Gebaseerd op feiten en niet op aannames. Het lijkt zo simpel, maar dat is het zeker niet. Goede verbale communicatie is daarbij key, maar onderschat ook de non-verbale communicatie niet. Wij als consultant hebben veel ervaring in woordvoering en zijn in staat om in 10 minuten voorbereiding een holding statement te geven aan de pers. Hiervoor zijn wij 24/7 bereikbaar en inzetbaar.
-
Na afloop van deze training, waarin we theorie illustreren met vele praktijkvoorbeelden en eigen scenario`s heeft u de basis van het crisismanagement onder de knie.
Een crisis komt bijna altijd onverwacht en de gevolgen kunnen ernstige disrupties zijn in uw bedrijfsvoering, schade brengen aan uw reputatie waarbij u in korte veel beslissingen moet nemen. Tijdens deze een daagse training leert u hoe een crisisteam zou moeten functioneren. Welke vergader structuur er handig is en welke rollen er in een team vertegenwoordigd moeten zijn. Tevens gaan wij in het middag deel op maat gemaakte scenario`s met elkaar doorleven. Aan het einde van de training ben u in staat een team te bouwen met elkaar. Uiteraard kunnen wij u daar ook bij helpen.
-
Wellicht heeft uw organisatie juist behoeft aan het zelf kunnen doen van woordvoering, presenteren of voorzitten van evenementen, vergaderingen en in crisis tijd aan een goede leider. Hoe leer je dat? Wij trainen uw medewerkers die deze functie uitvoeren. Hoe kom ik over? Raak ik de kern wel? Kan ik mensen boeien en neem ik mijn publiek wel serieus? Team Resource Management is één van de tools die wij daar heel belangrijk in vinden en dus ook vaak gebruiken in onze trainingen.
CRISIS/INTERIM-MANAGEMENT
-
U heeft snel advies nodig op het gebied van Crisiscommunicatie en een handelingsperspectief. Hiervoor kunt u ons 24/7 bereiken. Wij zijn in staat om u, indien nodig ter plaatste, te helpen bij het formuleren van uw kernboodschap. Het enige wat u hoeft te doen is zorgen voor de context. Uiteraard blijven wij aan uw zijde en verzorgen ook de nafase van een crisis. Als de crisis voorbij is kun je niet zomaar stoppen met communiceren. Er zijn altijd nog vragen en wellicht is er zelfs behoefte aan een persconferentie.
-
Uw bedrijf heeft tijdelijk behoefte aan een manager die de taken moet overnemen van een zittende manager die met verlof gaat? Uw bedrijf heeft behoefte aan een ervaren manager van buitenaf die mee kijkt, advies geeft, of zelfs de leiding over moet nemen? Dan kunnen wij u zeker helpen.
-
Er vind een incident plaats en daardoor raakt u als persoon, bedrijf of instelling in een crisis. Op dat moment is er behoefte aan een ervaren incident manager. Wat is er aan de hand? Wat zijn vervolgens de knelpunten die daaruit voortvloeien en wat besluiten wij vervolgens te gaan doen om het incident onder controle te krijgen? Als je het zo leest denk je wellicht, ja dat zijn logische zaken, maar u bent zelf of als bedrijf betrokken en mogelijk de veroorzaker van het incident. Dan is het fijn dat u iemand kunt inhuren die deze zaken onafhankelijk bekijkt en u hier van advies voorziet. Iemand die in staat is het incident te managen en de taken helder verdeelt. Denkt u hierbij aan een financiële crisis maar ook aan een brand of ongeval op het bedrijf. Of uw bedrijf/instelling komt in aanraking, door foutief handelen met pers en publiek. In alle gevallen is snel, doordacht en vooral kordaat optreden van belang. Het vertrouwen terugbrengen in uw bedrijf/instelling staat daarbij voorop. En vergeet uzelf als persoon niet. Hoe vaak leest u niet in de kranten over zaken die persoonlijk aangemeten worden. Ook hier helpen wij u graag.